Munkáltatóknak, munkavállalóknak

Milyen a jó szervezetfejlesztő/HR tanácsadó?

Szerteágazó tapasztalatra tettem szert 16 év alatt, melyet multinacionális környezetben szereztem a HR minden területén. Az utolsó 6 évben HR vezetőként bizonyíthattam, a klasszikus feladatokon túl erőteljes szervezetfejlesztési folyamatokban.

Tevékenységem során az alábbiakra kifejezetten figyelek:

A jó tanácsadó emberi, harmonikus, bizalmat sugárzó, megértő, altruista, alkalmazkodó. Az együttérzés nekünk munkaeszköz, a hitelesség pedig módszer az eredményes tevékenységhez, tanácsadáshoz.
Az eredményes tanácsadás rendkívül összetett folyamat, minden pillanatban más személyiségjegyünk érvényesül és azt sem szabad elfelejteni, hogy minden ember különböző.
A jó tanácsadóban ötvöződik a hitelesség, a határozottság, az ember-centrikusság, emberszeretet, ezeknek az egysége a munkájában egy pillanatra sem szorulhat háttérbe. Természetesen fejlett segítőkészség hiányában nincs eredmény, csak a mértéke, valamint magának a segítségnek a pillanata az, amiben a tudatosság, az ösztönösség egyenlő a szakértelemmel.
Egy tanácsadónak mindenekelőtt rendelkeznie kell empátiával, átlagon felüli kommunikációs készséggel, diplomáciai érzékkel, proaktivitással.
Mindezeken túl képesnek kell lennie előre gondolkodni és jó, ha birtokában van az időkezelés és a priorizálás művészetének is.
A segítő szándék és az empátia is alapvető ebben a munkakörben, mivel a tanácsadó a szervezetben a tanácsadás előtt aktív megfigyelőként van jelen.
A nyitottságot is ki kell emelni, hiszen egy vérbeli tanácsadónak késznek kell lennie az új dolgok, ismeretek befogadására, illetve arra, hogy az ügyfelektől tanuljon, ugyanis ez gazdagítja munkáját, információbázisát.

Elengedhetetlen a tájékozottság iránti igény, vagyis az, hogy naprakész információi legyenek a munkáltatói igényekről és a munkaerőpiacról.
Nem célszerű sokáig elidőzni a problémák özönvizében, ráadásul egy igazán jó tanácsadó megoldáscentrikus.
Természetesen a módszer/eszköztár színessége a felkészültséggel függ össze, de az a plusz, amit a tanácsadó a személyiségével hozzáad, az jelenti ténylegesen az „ügyfélorientáltságot”.
A tanácsadónak az a szándéka, hogy jó tanáccsal lássa el az ügyfelet, mert akkor van sikerélménye. Ebben a folyamatban nem a tanácsadó a fontos.
Ez alázat is, de tisztánlátás is egyszerre.
Minden helyzet más, de az udvariasság, a problémakezelés érettsége, gyakorlata és a kellő diplomáciai készség nagyon fontos.

Tanácsadói munkámban továbbá alapvető iránytű a VTMSZ (Vezetési Tanácsadók Magyarországi Szövetsége) Etikai Kódexe és az SZMT (Szervezetfejlesztők Magyarországi Társasága) Etikai Kódexe.

A szervezetfejlesztés legfontosabb területei:

  • Döntési folyamatok

  • Tervezési módszerek

  • Kommunikációs rendszer és stílus

  • Vezetők és beosztottak közötti kapcsolatok

  • Vezetési stílus, konfliktuskezelés

  • Stratégiaalkotás, jövőkép meghatározása, célok kitűzése

Munkáltatóknak, munkavállalóknak

Milyen a jó szervezetfejlesztő/
HR tanácsadó?

Szerteágazó tapasztalatra tettem szert 16 év alatt, melyet multinacionális környezetben szereztem a HR minden területén. Az utolsó 6 évben HR vezetőként bizonyíthattam, a klasszikus feladatokon túl erőteljes szervezetfejlesztési folyamatokban.

Tevékenységem során az alábbiakra kifejezetten figyelek:

A jó tanácsadó emberi, harmonikus, bizalmat sugárzó, megértő, altruista, alkalmazkodó. Az együttérzés nekünk munkaeszköz, a hitelesség pedig módszer az eredményes tevékenységhez, tanácsadáshoz.
Az eredményes tanácsadás rendkívül összetett folyamat, minden pillanatban más személyiségjegyünk érvényesül és azt sem szabad elfelejteni, hogy minden ember különböző.
A jó tanácsadóban ötvöződik a hitelesség, a határozottság, az ember-centrikusság, emberszeretet, ezeknek az egysége a munkájában egy pillanatra sem szorulhat háttérbe. Természetesen fejlett segítőkészség hiányában nincs eredmény, csak a mértéke, valamint magának a segítségnek a pillanata az, amiben a tudatosság, az ösztönösség egyenlő a szakértelemmel.
Egy tanácsadónak mindenekelőtt rendelkeznie kell empátiával, átlagon felüli kommunikációs készséggel, diplomáciai érzékkel, proaktivitással.
Mindezeken túl képesnek kell lennie előre gondolkodni és jó, ha birtokában van az időkezelés és a priorizálás művészetének is.
A segítő szándék és az empátia is alapvető ebben a munkakörben, mivel a tanácsadó a szervezetben a tanácsadás előtt aktív megfigyelőként van jelen.
A nyitottságot is ki kell emelni, hiszen egy vérbeli tanácsadónak késznek kell lennie az új dolgok, ismeretek befogadására, illetve arra, hogy az ügyfelektől tanuljon, ugyanis ez gazdagítja munkáját, információbázisát.

Elengedhetetlen a tájékozottság iránti igény, vagyis az, hogy naprakész információi legyenek a munkáltatói igényekről és a munkaerőpiacról.
Nem célszerű sokáig elidőzni a problémák özönvizében, ráadásul egy igazán jó tanácsadó megoldáscentrikus.
Természetesen a módszer/eszköztár színessége a felkészültséggel függ össze, de az a plusz, amit a tanácsadó a személyiségével hozzáad, az jelenti ténylegesen az „ügyfélorientáltságot”.
A tanácsadónak az a szándéka, hogy jó tanáccsal lássa el az ügyfelet, mert akkor van sikerélménye. Ebben a folyamatban nem a tanácsadó a fontos.
Ez alázat is, de tisztánlátás is egyszerre.
Minden helyzet más, de az udvariasság, a problémakezelés érettsége, gyakorlata és a kellő diplomáciai készség nagyon fontos.

Tanácsadói munkámban továbbá alapvető iránytű a VTMSZ (Vezetési Tanácsadók Magyarországi Szövetsége) Etikai Kódexe és az SZMT (Szervezetfejlesztők Magyarországi Társasága) Etikai Kódexe.

A szervezetfejlesztés legfontosabb területei:

  • Döntési folyamatok

  • Tervezési módszerek

  • Kommunikációs rendszer és stílus

  • Vezetők és beosztottak közötti kapcsolatok

  • Vezetési stílus, konfliktuskezelés

  • Stratégiaalkotás, jövőkép meghatározása, célok kitűzése

Értő figyelem, empátia

„Segítségeddel sikerült az általam vezetett több száz fős szervezetet újragondolni, átstrukturálni oly módon, hogy a jövő kihívásaival is bátran szembenézzünk.
Köszönöm hogy kísértél, a sok kérdést és házi feladatot, az értő figyelmed, empátiád. Bízom benne hogy sok hasonló sikernek leszel a segítője a jövőben!”

termelési vezető